Duńska ikona mody, Pernille Teisbaek zaprojektowała właśnie kapsułową kolekcję ubrań dziecięcych dla (również duńskiej) marki Wheat. Wszystkie wpływy ze sprzedaży przekazane zostaną duńskiej fundacji zajmującej się badaniami nad rakiem u najmłodszych, której Teisbaek jest notabene ambasadorką. Piękna inicjatywa.

Ikona mody.
Pernille Teisbaek to jedna z tych kobiet, które budzą mój podziw. Śledzę jej Instagram od lat. Emanuje z niego naturalność przepięknej Dunki w oszałamiających stylizacjach, prawdziwej gigantki mody i matki czwórki dzieci.
Co jakiś czas Pernille wchodzi w kolaboracje z markami modowymi. A to odzieżowy brand Mango, a to luksusowe obuwie Gia Borghini. Tym razem zaprojektowała kapsułową kolekcję ubrań dziecięcych dla marki Wheat.

Ikona mody x Wheat.
Wheat to jedna z najbardziej popularnych skandynawskich marek dziecięcych, która istnieje już od ponad 20 lat. Jej działalności przyświeca idea tworzenia ubrań wygodnych i praktycznych, inspirowanych naturą, w duchu dbałości o planetę i przyszłe pokolenia.
W kapsułowej kolekcji Pernille powstałej z materiałów z certyfikatem GOTS, znaleźć można T-shirty, longsleevy, bluzy, spodnie, kurtki oraz piżamy i czapki – wszystko o nieco oversize’owym charakterze i w duchu unisex.

Dunka mówi o kolekcji:
Komfort jest kluczem. Dzieci muszą ze swobodą poruszać się i bawić. Bluzy z kapturem i dresowe spodnie to ulubione ubrania maluchów, łatwe do założenia. Dżins zaś jest wytrzymały i sprawdza się w wielu sytuacjach. Uważam, że ważne jest, aby ubrania można było przekazywać dalej, dlatego w kolekcji znajdują się modele unisex i ponadczasowa klasyka.
Poza komfortem i praktycznością, jest też moc i uśmiech. Moc, bo ubrania ozdobione są mottem „I will do big things” (Będę robić wielkie rzeczy), które mają wyrażać nadzieję w obliczu choroby. Uśmiech jest osobistym przesłaniem Pernille, której tata zmarł na raka, gdy ta miała 7 lat. Jak mówi:
Zanim mój tata odszedł, podarował mi pierścionek z uśmiechem. Ten uśmiech jest teraz częścią inspiracji za projektem – małym, ale bardzo ważnym dla mnie detalem.

Ikona mody x Wheat x Danish Childhood Cancer Foundation.
Duńska fundacja zajmującą się badaniami nad rakiem u najmłodszych jest niewielką, prywatną organizacją. Współpraca z marką Wheat i Pernille jest dla niej bezcenna. Marianne Benzon Nielsen, prezes organizacji mówi:
Ta kolekcja nie tylko pozwoli zebrać potrzebne fundusze ale także pomoże w zrozumieniu tego, czym się zajmujemy. Naszym celem jest, aby żadne dziecko nie umarło na raka, i żeby każde mogło przeżyć życie bez późnych skutków.
